Jessica unnslapp skyteepisode med minutter i juni – ble drept under skytingen i Colorado

DREPT: Jessica Ghawi er en av de drepte etter skyteepisoden i Aurora, Colorado. Foto: Newsteam / NTB Scanpix(Dagbladet): Tidligere i år unnslapp Jessica Ghawi en dramatisk skyteepisode på kjøpesenteret Eaton Center i Toronto i Canada. I natt ble hun skutt og drept da en mann kledd i skuddsikker vest og gassmaske drepte minst 12 mennesker og skadet 50 under midnattspremieren av den nye Batman-filmen.

– Jeg hadde aldri trodd at jeg måtte tvinge en fyr til å se midtnattspremieren av The dark knight rises med meg, tvitret Jessica like før hun skulle på kino i går.

Det var lørdag 2. juni at en ble drept og sju skadd da mann begynte å skyte på et spisested på et av Torontos største kjøpesentre. Jessica skulle kun en liten tur på senteret for å handle og spise sushi.

– Jeg ble vist hvor skjørt livet er på lørdag. Jeg så terroren i tilskuernes ansikter. Jeg så ofrene for meningsløs kriminalitet. Jeg så livene bli forandret. Jeg ble påminnet at vi ikke vet når eller hvor vår til på jorda vil ende. Når eller hvor vi vil trekke vårt siste åndedrag. For en mann, ble det midt i et travelt serveringssted lørdag kveld, skrev Jessica på sin blogg, kun dager etter skyteepisoden.

Fikk en rar følelse

På bloggen skriver Jessica om hvordan små tilfeldigheter førte til at hun ikke var i i området hvor alle spisestedene var, men utenfor, da mannen begynte å skyte.

Klokka 18.20 ombestemte hun seg og kjøpte en hamburger i stedet for sushi. Idet hun hadde betalt fikk Jessica er rar følelse og bestemte seg for å gå ut av senteret. 18.23 ble de første skuddene avfyrt.

– Det var ikke en sånn rar følelse du får når du har brukt penger du ikke burde brukt. Det var en nesten panikkaktig følelse som ga meg en følelse av at noe manglet, skrev hun på bloggen.

Tre dager etter hendelsen skriver hun at hun ikke blir kvitt den rare følelsen i brystet.

Tvitret rett før filmen begynte

– Denne tomme, nesten kvalmende følelsen går ikke vekk. I merket denne følelsen når jeg var på Eaton Center i Toronto bare sekunder før noen åpnet ild i matområdet. En merkelig følelse som fikk meg til å gå ut og, uten at jeg visste det, gå i sikkerhet. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan en rar følelse reddet meg fra å havne midt i en dødlig skyteepisode.

– Jeg går gjennom det jeg så gang på gang i tankene. Jeg håper ofrene blir helt friske igjen. Jeg skulle ønske jeg kunne bli kvitt denne rare følelsen i brystet. Følelsen som minner meg på hvor velsignet jeg er. Den samme følelsen som fikk meg til å forlate Eaton Center. Følelsen som kan ha reddet livet mitt.

Timer før midtnattspremieren på den mye omtalte «The dark knight rises» skrev Jessica om sine planer om å dra på kino.

– Filmen starter ikke før om 20 minutter, skrev hun til en venn rett før filmen startet.

Jessica var opprinnelig fra Texas og var en lovende sportsreporter, og var blant annet veldig opptatt av ishockey.

Hentet fra: dagbladet.no

Gustav Eiendom AS

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

